11.11.2014 13:15:34 Dana
Re: Přijímačky na víceletá gymnázia
Mraková, to je ten největší problém v současné době. Dřív se učilo všude podle stejných učebnic, stejná učební látka, takže každý věděl, co asi u přijímaček bude. Dnes se učí na každé škole něco jiného, podle různých učebnic a různým tempem. Rozdíly mezi dětmi v jejich znalostech ze stejných tříd, třeba pátých, z různých škol, jsou přímo propastné. Vidím to třeba v angličtině, a to nemluvím o nějakých jazykových školách. V některé škole jsou v páté třídě docela na dobré úrovni a v jiné jsou tak na úrovni o dva roky níž. To samé je v matematice, někde mají Frause, kde se probírá metodou letem světem všechno, zlomky, rovnice o jedné i více neznámých, Vennovy diagramy, povrchy, kostry a obsahy těles, logika a další. Jenže je toho tolik a bez dobrých základů počtů / třeba neumějí dobře násobilku/, že z toho mají pak guláš. Jinde zase toho tolik neprobírají, ale potom si ani nejinteligentnější žák neporadí s příkladem, kde se počítá se zlomky. Matematika na přijímačkách vychází z Frause, ale dobře zvládnutého.
Odpovědět