18.12.2014 13:50:59 Filip T.
Re: Firemní večírek jako bobřík kreativity či infantility?
Jak to myslíš - jako podrobnej návod? Trochu varuju, bejvaj tam i "smrtelný" případy, tak to možná pro děti trochu upravit, protože já bych s dětma nehrál hru, kde se jede na vítězství ve stylu všichni proti všem. S dospívajícíma a dospělýma je to docela dobrá psychologie, jenže to jsou už lidi, co vědí, že svět neoplácí vždycky dobré dobrým a že hra a život nejsou totéž.
1) Bludiště: nejlíp si pár kaček koupit nějakej paperback s úkolama pro děti, tam bude bludišť víc. Mapu máš jenom ty a naviguješ je podle ní (popisuješ zatáčky a křižovatky, je dobrý mít mapu orientovanou tak, jak ji pomyslně viděj oni, tzn. asi jakoby vzhůru nohama
2) Nakreslit si body, kam se NĚCO umístí. Na křižovatky, za zatáčky, ale i na konce slepých chodeb, aby to dělalo dojem, že chodba pokračuje dál... S počtem to nepřehánět, takovejch deset stačí.
3) Rozmyslet si celkovej styl. Menší děti: pohádka? Fantasy - třeba "Šmakovo doupě" (běží Hobit trojka), nějaký trpaslíci, na námět nějaký mytologie - třeba severský apod.? Větší děti: Indiana Jones, Lara Croft a jiný prznitelé hrobek?
4) Vymyslet překážky a pasti. Můžou to bejt třeba:
- jednoduchý fyzický překážky - příkop, vodní příkop, příkop se žhavou lávou, ledová stěna, hora kaše valící se z hrnečku apod.
- živý a kouzelný překážky - tříhlavej pes Kerberos, obří masožravka, sfinga s otázkama...
- pasti - propadliště apod.
Stačí si většinou vzpomenout na pár pohádek a filmů, případně rozhlídnout se kolem, nemusí a nemělo by to bejt extra moc vynalézavý a vymakaný, spíš jednoduchý.
5) Vymyslet schopnosti a pomůcky, buď každej umí jen jedno, případně, když je hráčů míň, umí jedno a vlastní jedno, nebo umí dvě věci, aby se to vyrovnalo s něčím vlivnějším. Není ani potřeba vymejšlet to komplementárně k překážkám, naopak spíš ne. Oni si kupodivu poraděj, a hlavně si poraděj společně, nouze učí housti. Samozřejmě, že se to nesmí úplně míjet, ale většinou, čím menší máš ty představu o tom, jak by to mohlo jít, tím větší zábava. Například v tom, že se u jedný překážky nahromadí víc hráčů a čekaj na někoho, kdo jim pomůže... některý s ním pak třeba vyjednávaj, anebo jim on pomůže nezištně nebo musí (prostě musí odstranit překážku, aby prošel sám). Schopnosti můžou samozřejmě používat i proti sobě navzájem, ale může se stát, že na to doplatěj.
Jenom s malýma dětma bych byl opatrnej, ale to ti asi vysvětlovat nemusím, u těch bych to udělal tak, aby to nebylo tak konfrontační, a nejlíp, aby se asi poklad dal rozdělit. Pokud znaj zlomky nebo procenta, můžou se třeba průběžně dohadovat o podílech?
Odpovědět