19.8.2015 13:00:18 zerat
Re: úroveň výuky angličtiny na ZŠ (i SŠ)
pardon.
Ale ono jde o to, že právě ten učitel na prvním stupni defakto často určuje, jestli to dítě ten předmět zaujme. Když dítě prožije na prvním stupni zklamání v učiteli, tak často pak trvá roky než se to dítě vzpamatuje. S tímto máme vcelku slušnou zkušenost i když se to netýká zrovna AJ.
Že jeden učitel nebude vyhovovat všem je jasné, ale pokud jeden učitel vzbudí zájem, tak se dítě bude učit třeba samo... ale když učitel ten zájem nevzbudí, tak je to vcelku těžké.
Jinak si myslím, že by výuka AJ měla být když nic, tak nějak systematická. Už jsem tu jednou v jiné diskusi psala, že je špatné, pokud učitel řekne, že se bude psát velký test ze slovíček první až druhé lekce a děti hromadně vůbec netuší, jaká slovíčka do té či oné lekce spadají... Já netvrdím, že jsou všichni učitelé AJ na ZŠ špatní, to bych si nedovolila, ale že je stav takový, že málokterý opravdu dobrý jazykář zůstává na ZŠ a SŠ, tak takový ten stav opravdu je (i když tady mi bude tvrzeno pár učiteli jazyků, že je to jinak)

a myslím si, že je to škoda.
Odpovědět