Re: 2.třída - syn zapomněl většinu psacích písmen
Myšutko,
před prázdninami jsem jim koupila papírové desky, ve škole si je nazdobili, nadepsali, vysvětlila jsem jim, co do nich mohou vkládat a toto jsem poslala rodičům:
Prázdninový deník
(náměty, co o čem psát, co je možné vkládat)
- knížka – autor, název, o kom nebo o čem knížka je, obrázek
- výlet – cíl, zajímavost, vstupenka, obrázek
- dovolená – s kým, činnosti (koupání, hory)
- tábor, soustředění – táborová hra, hlavní náplň tábora (koně, tanec, sport)
- zajímavosti - zajímavý úkaz, živočich, událost
- běžné volnočasové činnosti - jízda na kole, houbaření, rybaření…
Psát a kreslit na jednotlivé listy papíru, nejlépe jednostranně, aby bylo možné jednotlivé stránky pověsit na nástěnku. Nejde o množství stran. Každý si vytváří pokud možno sám, podle svých zájmů.
Když dítě nepřinese, nestane se nic. Jen mu to asi bude líto, když ostatní budou ty své deníky ukazovat. Když to udělá jinak (ne do desek, ale do sešitu), nevadí. Je to jeho deník.
Dnes se mi jich sešlo 15 z 25, někteří už měli včera a moc je chtěli ukázat.
Věnovali jsme jim skoro celou hodinu, nejprve byla výstava, kdy si je vzájemně prohlíželi, potom si každý, kdo přinesl, vybral jednu stránku, tu ukázal ostatním a řekl, čeho se týká. Dělali jsme v kruhu, takže žádné předvádění u tabule.
Další mohou přinést ještě zítra a v pátek.
Nic není špatně, každá stránka, každý obrázek, každá věta má smysl. Je to zachycená vzpomínka, která stála za zaznamenání.
Jo a rada ode mě byla, aby psali tehdy, když se třeba budou nudit, když bude pršet apod. A ať to dělají tak, aby je to bavilo.
Odpovědět