15.11.2015 17:20:07 Baloun62
Re: Falšování emisí VW
Dusík je obecně netečný plyn a proto oxidy dusíku vznikají pouze za extrémních podmínek, jaké nastávají například při hoření ve vznětovém motoru. Tedy za vysokých teplot a tlaků. Bohužel dnešní doba downsizingu, tedy zvyšování litrových výkonů pomocí zvyšování plnících tlaků, tomu ještě nahrává. Ale ani benzínové motory nejsou bez viny. Při spalování tam sice NOx nevznikají, ale spalovací motory mají ve výfukovém potrubí katalyzátory, které sice oxidují volný uhlík a oxid uhelnatý na CO2, ale bohužel také vytvářejí prostředí pro snazší oxidaci dusíku na NOx.
VW také "přilévá do motoru AdBlue", jinak by Euro5, natož Euro6 neplnil. Jenomže - co to je AdBlue? Obyčejná močovina, nic jiného. Spotřeba této močoviny je asi 1 litr na 20 spálených litrů nafty. Při spotřebě 6 litrů nafty na 100 km je to zhruba 350 km na 1 litr AdBlue (močoviny). A kam se ta močovina ztratí? Inu, do ovzduší. I když částečně formou vodní páry a čistého dusíku.
Ergo likvidovat jeden sajrajt tím, že do motoru budu lít jiný sajrajt, protože na ten druhý ještě nejsou normy, to je klasické vytloukání klínu klínem. Nechci věštit, kudy povede cesta ven - zda přes hybridy, kde spalovací motor bude pouze dobíjet baterky, nebo přes palivové články spalující vodík na vodu, to ukáže čas. Pravda je, že celý humbuk vznikl v Americe a rozhodně má za cíl (možná nejenom, ale zcela jistě hlavně) - jak píšete - ochránit americké žrouty benzínu před konkurenci nafťáků z Evropy a Japonska.
Odpovědět