Zrychlená učitelka v ZUŠ
Dcera (8 let) hraje n klavír. Loni v rámci DDM, letos začala chodit do ZUŠky.
Má průměrný bych řekla sluch, průměrný talent, je celkem snaživá, ale je to úzkostné trdlo. Na klavír hraje ráda.
Má učitelku, která mi je sympatické, dceři také, a co vidím, tak si snad i většinou rozumějí. Až na výjimky.
A o ty výjimky jde. Učit ta uřitelka mě, byla bych v háji. Ona je taková zrychlená. Jede jak fretka, já bych se nechytala. jakmile dcera něco hned nepochopí, už jí těmi prsty ťuká na její a "první, třetí, pátý" apod. Nejsem tam ale celiou dobu, chodím jen na konec.
Protože dcera hrála i loni, ale musela nastoupit do prvního ročníku, je napřed na vánoční přehrávku vyfasovala celkem těžkou skladbu. Když jsme tam byly před dvěmi týdny (jeden týden hodina odpadla), zadání znělo "naučit se tohle nazpamět". OK.
Když jsem tam byla koncem týdne pro dceru, divila se učitelka že neumí něco jiného a už dceru manévrovala d jiné skladby. A prý ještě bude muset umět "nesem vám noviny" obouruč. nevím zda jim někdo vypadl nebo co se děje, ale přijde mi to kraoet moc. Už bude mít jen jednu hodinu a pak hned bude koncert. myslela jsem, že budou pilovat ty původně zvažované dvě skladby a ne ještě novou. nehledě na to, že dcera byla celé ty dva týdny nemocná, nebylo jí moc dobře a na klavír cvičila vlastně jen tu jednu, co učitelka označila za "zásadní".
Když jsem tam přišla a viděla, jak jí těma prstama tahá ty její prsty na "nesem vám noviny" a říká "jak to, že to nechápeš", měla jsem co dělat, abych se ozvala klidným hlasem, že domluvla byla jiná. Jenže učitelka byla totálně v ráži, moc mě neposlouchala, přišla další žačka....
co byste dělaly? zavolaly jí a snažily se domluvit nějak přijatelně pro dceru? nechaly dceru aby cvičila něco úplně nového, co ani nemá v notách? Chyběla i ve škole, nemůže sedět na klavíru. Nadnesly byste něco o tempu (ne výuky, podle mě nejde o to co za tu hodinu udělají, ale JAK".
já fakt tápu.
Odpovědět