loni měla holka jako druhou v přihlášce analýzu potravin na potravinářský průmyslovce. to se ještě nedělaly přijímačky, bralo se jenom podle průměru ze základky a co si tak pamatuji na informační schůzce tehdy ředitel či kdo mluvil v tom smyslu, že na obory z průmyslovky (škola má ještě přírodovědné lyceum a tuším nějaký veterinární obor, kde je víc uchazečů a tedy si mohou víc vybírat) se děti s trojkama běžně dostanou.
jinak to, že se do průměru počítá i pololetí osmičky, záleží škola od školy. starší holka loni se byla podívat na třech školách a pololetí osmičky chtěla jenom jedna z nich a i ta ho bodově ohodnocovala menším počtem bodů, než následující dvě pololetí. a co jsem se letos byla podívat s mladší holkou na jí vybrané škole, tak tam ředitel říkal, že jak jsou povinné přijímačky, že k tomu budou chtít už jenom průměr z pololetí devítky. takže pokud tvůj kluk zabere, tak letošní pololetí vůbec nemusí hrát roli. na druhou stranu některé školy (a ta průmyslovka to zrovna byla) nechtějí celkový průměr, ale jenom průměr ze známek z předmětů, které jsou ke studiu u nich podstatné (jestli si dobře vzpomínám, tak matika, fyzika, chemie, přírodopis... chemická škola chtěla i češtinu, ale třeba tuším chemii a ještě nějaký předmět počítala za dvojnásob, kladna na tu známku větší váhu). moje starší holka taky měla děsný známky a vylepšila si je vlastně až tehdy, když sama začala být motivovaná, když jí v osmičce docvaklo, že pokud chce na nějakou rozumnou školu, tak se musí snažit. v pololetí osmičky ještě žádný zázrak, v pololetí devítky vyznamenání
(to už věděla, kam chce, a že potřebuje fakt dobré známky).
jinak co udělat pro lepší šance při přijímačkách - učit se. pokud nechceš nebo nemáš peníze na komerční doučování, tak ti nezbyde nic jiného, než se s děckem učit doma. já to mám teď u mladší, zkusmo jsem jí dala udělat přijímačky na šestiletý gymply (dělají se v sedmičce, takže teoreticky by je měla dát) a měla tak děsný výsledky, že si (téměř) denně po troškách děláme nějaká ta cvičení. lovím je na netu, podle toho, co chci procvičovat. zjistila jsem, že holka má sice ve škole jedničky, nicméně naučí se ke zkoušce a co nepotřebuje, to zase hodí za hlavu - takže teď se fakt učíme spolu, holka si udělá připravená cvičení, já jí je zkontroluji a pokud v nich má chyby, tak ji nechám, ať je zkusí sama najít. někdy se jí to zadaří, někdy ne, a potom se jí snažím vysvětlit, v čem byl problém. při matice kontroluji postup výpočtu a na tu jsem si tedy koupila Bělouna a matiku z netu hledám jenom příklady na procvičení, když Běloun nestačí. ale i tady mám výhodu, že holka ví, na jakou školu chce a ví, že na ni potřebuje dobré výsledky, takže je sama motivovaná se k přijímačkám naučit.
jinak starší přijímačky jsou na stránkách cermatu:
http://www.cermat.cz/testy-radny-termin-2016-1404035337.htmlkdyž stránky prolezeš, tak tam jsou ještě asi dvoje starší testy. můžeš si zkusit kluka otestovat, jak by zvládl přijímačky pro sedmáky a od toho se odrazit, jak dál.