Aleno, díky. O té Bílé jsem netušila, že se tam tvoří v 6. třídě třída nově - to je určitě výhoda a je to lepší než zapadnout či nezapadnout do už vytvořeného kolektivu. Na druhou stranu si myslím, že z té Marjánky asi dost dětí odejde na gymply, takže pak těch nově přijatých dětí do 6. třídy bude taky dost, tak se tím ten původní kolektiv naředí, ale nevím. Dost lidí, když už jednou jsou na výběrové jazykové škole, tak ani nejeví snahu odcházet po 5. třídě na gympl a zůstávají tam až do devídky (kdybychom tam byli, taky bych asi neodcházela a nechala syna v klidu tam).
Co se týká Keplera - jo, tak přesně jak píšeš, tak nějak si to tam představuju...Uf, projektové vyučování napříč předměty to máme, jak víš, u nás...věřím, že pro některé děti to je přínostné a vyhovuje jim to, ale já tomu říkám milión zbytečných keců o ničem a fakta nikde (pardon
....nechci dráždit). Takže tam fakt ne.
Aleje se trochu bojím...sice pro mě ideální prostředí - kvanta informací, kvalitní jazyky, tlak na výkon, bohužel dítě je úplně jiné než já, navíc od přírody líné jak 100 vší, což 4 letý pobyt na stávající škole ještě mnohonásobně umocnil. Není absolutně zvyklý se něco učit, u ničeho nevydrží, je zvyklý, že s minimem námahy patří mezi nejlepší, že to, co já mu 4x roztrhám a seřvu ho za to, že je to příšené (třeba nějaký dom. úkol, když náááhodou nějaký mají)je pak stejně ceněno jako jedno z nejlepších (takže mě bere jako hysterickou přísnou matku, tudíž mě nebere vážně
...samozřejmě myšleno opět s nadsázkou), prostě se bojím toho, že pokud se mi ho vůbec podaří přimět k nějaké přípravě na přijímačky a pokud je nějakým omylem udělá a dostane se, tak nemá sebemenší šanci se svým současným přístupem k učení a k plnění povinností tam vydržet. Nedovede se pořádně soustředit, pokud už náhodou ho někdy přinutím k činnosti připomínající domácí přípravu, tak si u toho hraje, dělá milión dalších věcí, když mu něco vysvětluju, tak nedává pozor, hraje si, píská si, zpívá si, kope balónem...a navíc mu všechno přííííšerně dlouho trvá. Když náhodou dělá doma něco do školy, tak každou chvíli si musí odpočinout,dát si pauzu, jak on říká, bo je unavený....prd únava,to je ten jejich zvyk válení se po koberci či kdekoliv jinde po prostorách školy v rámci výuky. Sice jak tak vím, u ostatních spolužáků je to většinou úplně to samé...ale to je to, co já pořád řeším, zda to je opravdu v tomto věku normální a ty děti z toho vyrostou a nebo se v jejich třídě opravdu sešla zcela unikátní sbírka jedinců (jak jsem se již několikrát znepokojovala nad úrovní tamních dětiček....tedy až na pár výjimek, abych někoho neurazila, pár dětí je tam opravdu výjmečně chytrých,schopných až geniálních, studijních typů, jazykově vybavených, opravdu jednoznačně adepti na další studium na gymplu bez problémů...ale tyto robátka se dají spočítat na prstech jedné ruky, pár dalších je na tom cca jako naše mládě, zbytek - většina ještě podstatně hůř). Sice pod hodně velkým tlakem junior dokáže dobře fungovat, ale já už nemám sílu nějaký ten tlak vyvíjet, takže ho v poslední době nechávám růst jak dříví v lese, čímž pádem nedělá nic a je čím dál tím lenivější...nevím, jak by tohle stvoření mohlo fungovat na gymplu, obzvláště Nad Alejí...Navíc se o něj začíná pokoušet puberta, takže naše dohady doma jsou někdy obzvláště výživné...No, je to težké...zase na druhou stranu si říkám, že teď je poslední šance přimět ho ke změně studijních návyků, když ji nevyužiju a ten gympl vzdám, tak v 15 letech už se na nějaké přijímačky na gympl tuplem vybodne.