Špatná profesorka na gymnáziu
Lze nějak objektivizovat kvalitu vyučujícího na gymnáziu? Existují závazné osnovy pro jednotlivé předměty v jednotlivých ročnících, a případně si na základě toho na nízkou kvalitu výuky stěžovat? Dcera je v kvintě 8-letého gymnázia a od pololetí má novou vyučující na chemii, protože ta předchozí odešla na mateřskou. Předchozí profesorka byla výborná, „přísná, ale spravedlivá“ , studenti ji měli rádi, vážili si jí a dokázala je hodně naučit. Nová učitelka je, alespoň podle sdělení dcery, pravý opak. Předtím údajně učila na nějaké základní škole s alternativním zaměřením (montessori nebo něco takového, nevyznám se v tom). Nová vyučující se např. studentů, kteří mají za sebou 3 a půl roku výuky chemie, ptá: „Znáte takové ty přípony ný, natý, itý?“ Výklad o kyslíku: „Pamatujte si, že kyslík potřebujeme k dýchání.“ Na dotaz zvídavého studenta, z jakého důvodu vzniká při vdechování hélia zvýšený hlas, profesorka chemie odpoví: „To nevím, zeptejte se nějakého odborníka.“ Od pololetí je chemie odpočinkový předmět a studenti mají z nové profesorky legraci pro její nekompetentnost. Autorita nulová, v hodinách hluk jako o přestávce. Dcera na jednu stranu vítá, že se už do chemie nemusí učit, na druhou stranu si uvědomuje, že ji asi tato učitelka nejspíše nedokáže připravit na přijímačky např. na medicínu. Jak byste situaci řešili? Děkuji za rady a zkušenosti.
Odpovědět