Tak z té učebnice, kterou zminujes, se pripravovala dcera kamarádky, udelala ji snad celou, pracovala zcela samostatne bez jakékoliv pomoci rodiců ci kohokoliv jiného a na jednom z gympů byla 2. v poradí, na druhém 7. Ale je fakt, ze ona je opravdu velmi schopná, hlavne sebevedomá, takze jí nejaká flustrace nehrozí. Nekdy pred rokem ci dvema jela na jakési stredoevropské kolo jakési souteze (coz samo o sobe byl mega úspech se tam probojovat) a u nástupu do autobusu sebevedome prohlásila, ze to tam vyhraje....no, byla nakonec druhá
Co se týká kvality nasí skoly, ani já nechci zabředávat do diskuse, v tom se proste neshodneme, jen bych zmínila, ze se kolem sebe setkávám s tím, ze ze spatných skol se casto dostane na 8G víc detí nez z tech vyhlásených a dobrých skol, protoze casto jsou rodice detí na spatné skole tak frustrovaní a zoufalí, ze udelají maximum v rámci prípravy na prijímacky, aby se díte dostalo, stejne tak deti, jsou-li tam nespokojené; zatímco deti z kvalitních a dobrých skol často bud ani moc o gympl nestojí a chtejí na své skole zůstat a jdou si prijímacky jen tak zkusit bez prípravy,aby se neřeklo a aby videly, jak to tam chodí nebo jak dopadnou v porovnání s ostatními a nebo si zcela naivne ríkají, ze kdyz jsou na skvelé, vyhlásené skole, tak ty prijímacky zvládnou levou zadní a ucit se nemusejí. Coz je samozrejme nesmysl a pak jsou prekvapeny neúspechem. Mám tady v práci pár kolegů, kterí mají deti na vyhlásené, skvelé jazykovce (na úplne jiném konci Prahy, nez je skola mého dítete) a vetsina z nich presne tak k prijímackám na 8G pristupovala a deti se povetsinou nedostaly.
A co se týká davu neprijatých prvnáčků...detí je mnoho obecne, nedaleko spousta nových bytů s mladými rodinami s detmi...podobná situace byla na vetsine skol i jinde, dle toho bych kvalitu nehodnotila... a hlavne kolik z nich je tak naivních, ze dají na milou atmosféru ve skole, pekné prostredí, milé lidi atd. atd a myslí si jakou skvelou skolu vybrali pro své díte, tak jako jsem si to myslelá tehdy já....navíc víc nez na skole stejne závisí na konkrétním uciteli a taky na tom, jací rodice i jaké deti se sejdou ve tříde...tech faktorů je mnoho, co ovlivnuje konecnou spokojenost...i v rámci spatné skoly se najdou dobrí učitelé a naopak, jinými slovy prelozeno i v rámci alternativní skoly se najdou ucitelé, jejichz metody se aspon trochu blízí klasice...byt je jich minimum...pak můze být pobyt na alternativní skole mozná snesitelný i pro zaprisáhlé odpůrce alternativy...ale nemá smysl tohle rozebírat...