Evžíčku ono je to ale škola od školy a učitel od učitele jiné. V synově škole ve 4. třídě téměř celý rok opakovali vyjmenované slova, na koncovky přídavných jmen došlo v dubnu-květnu a v květnu došlo taky na shodu přísudku s podmětem. Což se očekávalo, že děti v červnu vše umí. Jistě si umíš pochopit, že slov chvály jsem pro tento timing a výukový styl moc neměla
. Pětku jsem syna učila doma, celkem to šlo, ale on je chytrý, takže to srovnání s běžnou populací úplně nemám. Chystal se na 8G (dostal se v pohodě) a s výukou na zmíněné škole by měl šance minimální, proto jsme dávali domškolu.
V čj tedy vyjemnovaná slova, předpony a přípony (všetně s- a z-, tedy shlédnout X zhlédnout), slovní druhy, tvary zájmen, číslovek, shoda podmětu s přísudkem i pro mnohonásobné podměty, potom přídavná jména - měkká, tvrdá, přivlastňovací + jejich správné koncovky, taky přímá řeč, věta uvozovací, čárka ve větě.
V matematice rozvíjení toho, co už umějí (tedy jen pro větší čísla) + zlomky a desetinná čísla včetně matematických operací (sčítání, odčítání) + komplikovanější slovní úlohy. Taky plošné míry, obsahy, i povrchy kvádru a krychle tam byly.
V přírodovědě technika, vesmír, podnebné pásy, potravní řetězce, člověk - anatomie, fyziologie, vývoj atd.
Ve vlastivědě Evropa (hlavně sousední státy + celkově zeměpis - poloostrovy, řeky, státy...), opakování krajů, půl roku historie cca od Marie Terezie po současnost.
To je co si tak vybavím - jako dá se to dobře, pokud je dítě přiměřeně chytré + je to dobrá škola, tedy výuka na slušné úrovni.