16.9.2017 16:36:03 sovice
Obsah, shrnutí, výběr podstatného
Inspirována minulou diskusí jsem přemýšlela, v jakém věku lze od dětí čekat jakou práci s informacemi. Zaujala mě tante, která mě upozornila, že některá zadání jsou obtížná...
Vzpomněla jsem si na situaci, kdy moje dcera, tehdy ve druháku na šestiletém gymplu, dostala za úkol zpracovat prezentaci na téma "Dějiny křesťanství". Téma si vybrala z nabízených, protože toho věděla dost (prošla církevními nedělními školami, tábory, dorosty, různých informací na ni během života zkrátka "napršelo" nadprůměrně).
Jenže toho věděla asi až moc, ale nesoustavně, a hlavně její celkový přehled o historii nebyl dost silný, aby jí umožnil vyhodnotit váhu jednotlivých událostí... Byla to jedna z mála věcí, se kterými jsem jí pomáhala - nakonec jsme společně daly dohromady osnovu, s tou už si pak poradila.
Uvědomila jsem si, že vůbec nevím, jak jsem k těmto dovednostem přišla já - asi někde během studií, jak jinak, ale my měli referátů dost málo a obvykle tématicky užších.
Tak by mě zajímalo, hlavně od učitelek - jak staré děti tyhle věci zvládají a jestli tuhle dovednost školy cíleně podporují.
Odpovědět