30.9.2017 19:18:13 Diva.Bara
Re: Třeťák - hraniční ADHD + dysgrafik, dysortografik
nejsem češtinář, ale co jsem tak vypozorovala, jedna věc jsou specifické chyby (spojení slov, vynechání písmen, záměna písmen - třeba k/h) a druhá věc je probíraný jev. Tohle by ti měla vysvětlit buď učitelka, nebo speciální pedagog, jak a co se hodnotí nebo nehodnotí. Moje laické vysvětlení - když probírají ě/je, nelze asi hodnotit jako specif. chyba. ale třeba se pletu a někdo jiný mě opraví. jako jazykář - pokud je dítě silný dysortografik, nehodnotím zápis slov, pokud píše foneticky, tak ok, když vím, že to dítě umí i říct (a to vím, protože s nimi mluvím a oni mluví na mě). pokud je dítě dyslektik, beru v potah specifické chyby, toleruju i fonet. zápis slov. jsou děti, u kterých se tréninkem opravdu potíže zmenší (a ano, pro rodiče je to doma hodně práce), po čase jsou schopni psát s méně chybami, než na začátku probíraného učiva.
Odpovědět