8.2.2018 17:14:50 Vážný
Re: 8-letá gymnázia - křestaňská
Křesťanské Gymnázium Kozinova Hostivař. Zřizovatel arcibiskupství Praha.
>> ... škola pro poslušný děti?
Spíš ne extrémně neposlušný děti, co kvůli nim doplnili školní řád o zákaz pyrotechniky...
Já tam měl/mám obě děti:
Škola je to velmi otevřená, syn měl velký dojem z partnerství s kantory. Paní ředitelka je zvláštní žena, která umí utlumit kdejaký konflikt. Kolektiv synovi třídy byl nadmíru soudržný (na maturiťák i stužkování si prosadili i odešlé spolužáky např.) a vedení muselo párkrát řešit oficiální stížnosti třídy na neférovost nějakého učitele. A vždy to nějak zvládli. Ale měli imho jednu z nejlepších třídních tam.
Dcera je na končící 4leté větvi a trochu trpí, protože po nich chtějí tak trochu 8l učivo.
Jinak vcelku spokojenost s humanitními předměty, jazyky jak kdo, jak co. Syn splnil na škole Großes Deutsches Sprachdiplom, což je zkouška prokazující znalost němčiny pro studium v SRN a překládající českou na německou maturitu. Ale studuje nakonec doma. Chemie těžká, náročná, předmět paní ředitelky, biologii jsem moc nepostřehl. Matika obecně dost špatná, hlavně pro ty slabší. Ti chytřejší by to dali s kýmkoliv.
Církev: Jsme sami protestanti, takže sice pro kř. vzdělávání, ale s dost různými názory na různé části víry a praxe (o dost přísnější v některých věcech).
Vzdělávání: Poviná hodina náboženství týdně kde se probírá kde co, ale dost neuceleně. Od biblických příběhů starého a nového zákona, přes základní pravdy víry, svátosti, později i filozofie a dějiny křesťanství. Latina je po 3 roky povinná.
Praxe: Součástí šk. roku jsou cca tři "povinné" mše za rok. Škola funguje ve spolupráci hlavně se saleziánským řádem (výchova mládeže), který ji poskytuje některé duchovní a učitele duchovních předmětů. Někteří slouží jako katecheti, čili jacísi duchovní poradci, k dispozici studentům. Obvykle vedou školní klub a doprovázejí školní výjezdy v jednotlivých ročnících. V septimě či oktávě býval výjezd pro hledání povolání do kláštera v Tuchoměřicích u Prahy, kde studenti měli čas na přemýšlení, co dál, zároveň tam byli psychologové z PPP a pomáhali s profesními testy apod. Jiné roky jsou turistické, cyklistické a jiné výezdy. Škola má i výměnu s gymnázii v SRN a ve Francii. Prostředí milé, docela dost samosprávné, ale tak nenuceně.
Co se týče duchovnosti a názorů, tak škola zdaleka neseřadila děcka do jednoho houfu, stále zůstaly různých pohledů, důrazů, názorů, cca 1/3 aktivně věřících, ale i ti z různých farností, aktivit, skautů, pěveckých sborů.
Měl jsem dojem, že lidé odcházející z KG mají nakročeno k silným samostatným osobnostem. Ale i tak dokázala být třída malými ďáblíky, když například přišli na to, že by mohli po škole chodit s klobouky a učitele pozdravit smekáním, případně "rukulíbám paní profesorko", jindy měli ve třídě sáně, jindy ve třídě pěstovali drn trávníku, aby byly jediná třída, co má ve své místnosti "trávu".
Slabostí školy je její ekonomika. Církevní školy dostávají sice stejný průměrný normativ jako státní gymnázia v ČR (někdy později), ale to kryje neinvestiční náklady, čili učitele křídy, elektřinu, toaleťák... Investiční náklady má krýt zřizovatel, ale ŘKC má i po restitucích značný strach, z čeho bude platit farní správu, až se státní příspěvky úplně zastaví a slepě nevidí, že její vlastní školství je také zdroj budoucích příjmů. Čili se vybírá nevelké roční školné - myslím že 5000 Kč + 500Kč na SRPŠ. SRPŠ - KRPKG - funguje opravdu odděleně od školy, řídí ho rodiče a jeho úkolem je hlavně vybrat peníze na zálohu maturitního plesu, které se po prodeji vstupenek vrátí a věnují škole do různých aktivit, které nesmí platit, jako je doprava studentů na soutěže, výjezdy apod.
Odpovědět