![]() |
24.3.2018 18:57:49
Nevím jaké máš zkušenosti s výukou násobilky u Hejného metody - já u dvou dětí a musím říct, že ji nikdy nedrilovali. A přesto umí násobilku lépe než já. A za sebe si pamatuji, jak jsme museli násobilku dát na jeden nádech atd. - nikdy jsem tuto dovednost nevyužila:)))
Moje děti se násobilku naučili ve škole pomocí Hejného metody a doma se ji nikdy neučili. Naše děti budou žít v úplně jiné společnosti než si my představujeme, a jsem bytostně přesvědčena, že logické uvažování se jim bude rozhodně hodit víc než dril. A taky je nesmysl si myslet, že dětem, kterým nejde Hejneho metoda, by šla klasická výuka matematiky- šla by jim uplně stejně a ještě by k matice měli úplný odpor - to by si konečně ty maminky měly přiznat.... Jestli je ta metoda lepší nebo ne se dá třeba ověřit úspěšností žáků při přijímačkách na 8letá gymnazia a tam absolventi Hejneho metody mají jasný náskok - zkuste si vygooglit nějaké průzkumy. |
Buchli |
![]() |
Re: Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 24.3.2018 17:54:39
Bobo, v USA se vyká pouze prezidentovi? To je zajímavá informace. Můžeš nám osvětlit, jak se v angličtině vlastně vyká? Nebo spíš jak se v angličtině tyká?
|
Bobo | (IP adresa 193.165.96.182) |
• |
Re: Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 23.3.2018 23:54:45
Na diskuzích si všichni tykají. Alespoň na 100 % diskuzích první věta platí. Vykat si můžeš v práci, především pokud jsi v podřízeném postavení a to já nejsem. V USA se vyká pouze prezidentovi a je to stále nejvyspělejší země světa. I když už dlouho nebude. Inkluze si zaslouží pouze kritiku a nic jiného než kritiku. I můj názor je konzistentně kritický. A je mi skutečně buřt, co si myslíš právě ty.
|
![]() |
Re: Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 23.3.2018 18:04:27
To si děláte srandu? Já si tady hledám názory na inkluzi a narazim (i zde, ach jo) na debilní nesnášenlivý příspěvek... To má být k tématu? A ještě s tykáním?
|
Bobo | (IP adresa 193.165.96.182) |
• |
Re: Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 23.3.2018 15:15:02
Tvá přezdívka možná směřuje k nepřizpůsobivým, potom chápu položenou otázku. Pokud se nudíš, mohu Ti poslat mail, jsem podnikatelka a stále sháním lidi, kteří chtějí skutečně pracovat. Patříš mezi ně? Nebo participuješ pouze na nesmyslných projektech? Na druhou z možností Tě tipuji.
|
![]() |
Toto je integrace, nikoliv inkluze(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 23.3.2018 7:42:32
Inkluzivní vzdělávání je takové, kde je každý jednotlivý žák vzděláván dle svých potřeb - pozornost je zaměřena na žáka, nikoliv na učivo.
Navíc si klaďme otázku - a co žáci z méně podnětného prostředí - mají smůlu? |
Hanka 75 |
![]() |
23.3.2018 7:16:59
článek mi tedy celkem přijde nic moc, kritika od jedničkách a jabkách - jestli jde o tohle tak to snad opravdu není problém...
já metodu příliš neznám, ale co vím (od dětí ne vlastních, které ji mají), tak se mi zdá, že se drží (tak jako většina nových metod) někdy toho, aby byla "jiná" (asi problém často nových metod) a to ve všem, i tam, kde by bylo pro děti vhodnější učit klasicky... některé její prvky jsou moc fajn, tuším, že dle ní je jsou vysvětlena záporná čísla pomocí výtahu (jezdí do minus jedna, minus dvě...) co jsem sama použila pro vysvětlení u svých dětí a je to náorné, přehledné.. něco z Hejného metody, výklad závorek a krokování jsem sama nemohla pochopit.. názorné mi to nepřišlo. Osobně jako největší problém Hejného metody vidím to, že není pro děti, které logické myšlení nemají až tak rozvinuté a je pak pro ně matematiky příliš těžká a nepochopitelná.. pro děti, které se pak v Hejném ztrácí, a klasickou metodou by se matematiku naučili. Osobně jsem příznivcem jak podpory kladnho vztahu k předmětu, názorných příkladů, školy hrou, ale neztracuji ani drilování, samozřejmě s pochopením proč a jak, ale např. u násobilky si myslím, že využít i dril, aby děti bez přemýšlení věděli je dobře a to u Hejného metody tuším není. No ale hlavně její problém vidím v tom, že řadu věcí chce dělat jinak a ono to kolikrát není lepší... v mnohém přínosná určitě je. Tak snad si to časem sedne a vzniknou učebnice, metody výuky využívající jak prvky z Hejného matematiky tak z klasické výuky matematiky. Kdyby tu byl někdo, jak jeho hodně "nematimatické dítě" zvládá výuku Hejného tak budu ráda za věcný příspěvek.. já se přiznám, že ty závorky s otáčením a krokováním jsem (dospělá) nemohla pochopit a správně si představit. V klasické matematice jsem je kdysi jako dítě dobře pochpila a naučila se je používat. |
Bobo | (IP adresa 193.165.97.29) |
• |
Zase inkluze.(Názor k článku Nakonec všechno bylo jinak) 22.3.2018 18:22:34
Neziskovky zase masírují občany, že je třeba více inkluze. Nechci být špatným prorokem, ale je zde velká šance, že ANO nechá ministerstvo školství socanům. Valachová udělala nevídaný veletoč, kdy po volbách odmítala koalici s ANO. Nyní je jak vykropená (schválně píši vykropená) svěcenou vodou. Už se těší. Oslík bude zase ministryní školství. Můžete si na to vsadit. Inkluzi je třeba lidem namlátit do hlav. A ano to půjde. Do kdy bude "veřejnou ochránkyní " práv paní Šabatová. Je na úřadě proslavená bystrým intelektem a vhledem do problémů. Snad jste rozpoznali nadsázku.
|
Ráchel, 3 děti |
![]() |
21.3.2018 21:38:45
přesně tak. Hejného metoda právě skvěle rozvíjí abstraktní myšlení, které je pro matematiku potřeba.
|
Liškodlak |
![]() |
Já jsem zastánce :-)(Názor k článku Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení) 21.3.2018 20:34:00
Hejného metoda učí děti především myslet, to by se jim ve 3. tisíciletí mohlo hodit.
Pan profesor z gymnázia neví nic o učení malých dětí, jeho výroky o kočkách a myších jsou mimo mísu, vůbec neví, oč jde. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.