
Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
| Kat | 121378 |
|
20.3.2018 18:24:19
Monty, já teď asi budu hnusná. Ale naše generace byla v mnoha věcech asi prakticky šikovnější. Prostě nám ta hlava víc korespondovala se zbytkem těla.... SPU se nevedly, takže ty nadaní klidně mohli mít 3 na vysvědčení, protože dyslexie, dysortografie atd. A hlavně část těch děcek byla prostě v jiných typech škol. Dneska je máš v běžné ZŠ, tak jak píše Majáková.
My jsme třeba běžně lítali venku, v tv nic nebylo, doma se mluvilo. Něco se četlo, nebyl kolem ten nestálej digitální šum. A milion dalších drobnejch věcí..... Například. |
| Renka + 3 | 26652 |
|
|
20.3.2018 18:19:47
A co dat dítě do soukromé skoly? Bude jich tam méně a více prostoru pro práci s nimi. Soukromé ZŠ , které znám, jsou fajn.
|
| Kat | 121378 |
|
20.3.2018 18:19:40
Majáková, teď to bude znít asi strašně nabubřele. Ale tím, že školka je takovej počátek toho školního "potravního řetězce", tak u nás se moc dg nevyskytují. Na SPU je ještě x let čas. Ale to rozpětí vidím taky. Jen k tomu ještě jsou ty různé věkové nevyzrálosti navíc. Rodiče nic moc řešit nechtějí, děti, který jsou evidentně na první pohled prostě nestandardní, tak se tři - 4 roky tváříme, že je to ok. Protože rodič startuje na první náznak toho, že by něco nemuselo..... A my potom taky netušíme, jak teda pracovat, když diagnostiku prostě neumíme a nevíme, co přesně je za problém (něco odhadneme, jasně...).
|
| Monty | 129940 |
|
|
20.3.2018 18:16:15
Mě by zajímalo, kde se berou ty davy podprůměrných.
Chodila jsem na normální sídlištní základku na malém městě. Bylo nás ve třídě přes třicet. Kvůli nezvládání učiva odešli do pomocné školy dva nebo tři žáci. "Propadlíka" jsme měli ve třídě jednoho. Nadprůměrné dítě neumím definovat, ale kdybych brala žáky, co měli vyznamenání, tak takových bylo ve třídě šest, sedm. Všichni ostatní v rámci průměru zvládali učivo, někdo převážně na dvojky, někdo na trojky, dětí s nějakou čtyřkou bylo stejně nebo méně než těch s vyznamenáním. Syn chodí na normální základku v Praze a také jsem si za devět let nevšimla, že by měli ve třídě nějaké zvýšené procento nevzdělavatelných. Na 8G odešly tři děti z třiceti, na 6G tuším dvě, ale díky různým stěhováním a přechodům na jiné školy (obousměrně) je jich v té devítce něco přes dvacet. Fakt se tam neděje nic z toho, co je tu tak často popisováno. Nemají ve třídě nikoho s SPU, nikdy tam nebyl žádný asistent. V obou devítkách je poměrně vysoký počet dětí s dobrým vysvědčením. A ani od rodičů dětí z jiných pražských škol jsem nikdy neslyšela to, co tu (opakovaně) čtu. Je ta Praha fakt tolik odlišná od zbytku republiky? ![]() |
| Majákova | 43170 |
|
|
20.3.2018 18:08:03
Sněhulko, nechce se mi vracet na začátek diskuze, tvé dítě je nadané v čem? Na co má IVP? Má hodiny navíc?
|
| Majákova | 43170 |
|
|
20.3.2018 18:06:08
Kat, několik let jsem učila na 2. stupni v dyslektických třídách v rámci běžné základky. Dnes už tyto specky vůbec nejsou. Učilo se tam mnohem lépe, než když mám žáky se SPU v běžných třídách. Žáků ve specce bylo mnohem méně, max. 10. Vetšinou se výuka soustředila na zafixovávání základní gramatiky. Děti se nemořily rozbory souvětí apod. Spíše se soustředilo na motivaci k četbě, nacvičovalo se vhodné vyjadřování - ústní, písemné (vhodnost v situaci, sloh). Neříkám, že tyto děti v literatuře a slohu exscelovaly, to ne, ale bylo to pro ně snazší. Konečně měli i nějaké pěknější známky, motivovalo je to. Když se mezi nimi objevil sem tam nadanější žák, klidně jsem ho v rámci výuky připravila na přijímačky a dělala s ním věci navíc-měla jsem na to čas, protože mi to umožnil malý kolektiv. Navíc jsem měla i více času, protože jsem skoro pro všechny využívala stejné materiály. Teď si prakticky připravuji výukový materiál pro tři skupiny - pro běžný průměr, pro nadané texty navíc, pro SPU a podrůměrné zase úplně jiné (doplňovačky, spojovačky, skládačky, názorné přehledy atd.)
|
| *Sněhulka a sněhuláčci* | 99425 |
|
|
20.3.2018 18:05:28
Že já jsem tu diskusi zakládala... akorát mám ještě větší depresi
![]() ![]() .Přijde mi, že celé české školství je totálně v p...rčicích. Kdyby měl někdo ten konkrétní tip do IVP, budu ráda. |
| Kat | 121378 |
|
20.3.2018 17:54:07
Majáková, díky. Mně to jen zajímá, jak to vidí kolegové o několik levelů výš.
hodně sil. |
| Majákova | 43170 |
|
|
20.3.2018 17:48:44
Kat, tak především si myslím, že děti s vážnější formou SPU, popřípadě děti velmi podrůměrné patří do rukou speciálních edagogů, kteří jsou k tomu náležitě edukovaní. Tyto děti v běžné třídě téměř nikdy nezažijí pocit úspěchu. Vyloženě potřebují práci v malém kolektivu. Děti jsou pak šťastnější. Také se mi dobře pracuje s dětmi, kde jsou také rodiče ochotní se mnou spolupracovat.
|
| Kat | 121378 |
|
20.3.2018 17:43:55
Majáková, myslím i z hlediska tebe, jako učitelky. Co by bylo i pro tebe přínosem, aby se lépe pracovalo, dalo se lépe věnovat těm potřebnýcm (je fuk, zda nadaným, nebo méně nadaným). Inkluze no comment - to je mi úplně jasný.
|
Lidový rok - DubenPraha 4
Ukliďme svět, ukliďme Česko - jaro 2018Praha 4
Malí fotografové: Tajemný portrétOlomouc
Haló JácíčkuKladno
Konstelace - seminářPraha 8 Další akce nalezte zde
Velikonoční kynutý koláč ala volské oko
Perníkový beránek Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.