
Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
| Kat | 121378 |
|
25.2.2018 15:23:47
Holky, děkuju všem. Je to zhruba tak, jak jsem si myslela. Eudo, díky. Povinnou výuku ČJ bych tedy uvítala. Ruští rodiče raději zaplatí kroužky AJ, protože ČJ není důležitá. To mi hlava nebere. Ale zase přece jen - ČJ a R nejsou tak diametrálně odlišné. Díky za průzkum, je to pro mě poučné.
|
| Eudo | 146355 |
|
|
25.2.2018 14:43:29
Svedsko: deti cizincu chodi do skupiny, kde se intenzivne uci svedstinu (se svedskymi ucitelkami k tomu specialne skolenymi). Krome toho maji narok na 2 hodiny tydne sve materstiny s rodilym mluvcim. Postupne se integruji mezi svedske deti, ale ty spec.hodiny maji i nadale tak dlouho, jak skola uzna za vhodne. Tahle vyuka je v urcitem smyslu slova povinna pro vsechny deti (vcetne deti matek v domacnosti), aby posleze zvladly skolu. . Urcite skolky a skoly maji tuhle vyuku na starosti, posleze se rozmistuji dle mista bydliste do blizsich skolek a skol.
Totez v zakladni skole a na gymnaziu. Novi pristehovalci, i ti, kteri nemaji povoleni pobytu, chodi povinne do skoly. Ve mestech je urcita skola, ktera vyuku jazyka ma na starosti, zapsany jsou ale na skole, kam budou patrit po par letech vyuky. Nektere predmety maji spolecne s celou tridou (=telocvik, kresleni, rucni prace, domaci prace apod =kde nepotrebuji jazyk na takove urovni). Tech predmetu postupne pribyva podle urovne zvladnuti jazyka. Na tyhle hodiny maji prakticky pravo i deti, kteri uz jsou druha generace, jestlize maji problemy s jazykem. Treba moje deti nechodily, protoze to nepotrebovaly, ale na nejvyssim stadiu jsem ucila deti jinych narodnosti (nove prichozi ve skolnim veku i druha generace), ktere po testovani mely jazykove mezery, ze by skolu tezko zvladaly. Totez na gymnaziu. Deti jinych narodnosti maji i na zakladni skole pravo na vyuku materstiny, vcetne pomoci s ruznymi predmety ve svem jazyce rodilym mluvcim. |
| EvaMarie | 44410 |
|
|
25.2.2018 14:20:42
Nizozemí, cca 8 let zpátky, děti ve věku 2 - 5 let, povinná docházka od 4 let, běžná veřejná škola. Nerodilí mluvčí měli nárok na cca 1 hodinu jazyk. výuky týdně, vše probíhalo hladce, nenáslilně a profesionálně. Děti i my spokojení.
|
| Kukurice29+3. | 116346 |
|
|
25.2.2018 14:16:48
Sestra přijela do zahraničí s mamkou, když měla už 12. Neuměla anglicky ani slovo. Pár týdnů na ni brali ohledy a pomáhali, ale pak konec a plav.
|
| Danulu | 23974 |
|
|
25.2.2018 13:52:07
Ve CH ano,vsechny deti nejen z CZ😉
|
| Simeona+3 | 110315 |
|
|
25.2.2018 13:41:16
Jo a podpurny program nebyl, ale syn anglicky mluvit umel (je to jeho matersky jazyk) a trochu i cist a psat (ucila jsem ho doma nez jsme tam odjeli). Taky se jednalo o mezinarodni skolu s velkou fluktuaci, nove deti prichazely, jine odchazely neustale.
|
| Simeona+3 | 110315 |
|
|
25.2.2018 13:38:05
Deti chodily v zahranici do soukrome skoly s anglickym curicullem. Inkluze myslim neexistovala, kdo platil skolne, chodil do skoly. Slozeni tridy u syna bylo cca 1/4 tridy mistnich, zbytek mix ze vsech kontinentu.
U dcery mensi trida (byly ji 4), cca 3 mistni, zbytek zase mix - Nemec, par Anglucanu a Finu, Novozelandani, Jihoafricani, Kanadani, Cinani. Mistni skola-to bychom jim neudelali, mali Arabi by je usikanovali. |
| alexiaa | 155453 |
|
25.2.2018 13:21:13
Naše zkušenost je taková, že jsou děti vrženy do vody s tím, že mají jednu hodinu denně podpůrného programu pro používaný jazyk, dokud se nedostanou na požadovaný level(ve škole, ve školce ne). Jednalo se ale o mezinárodní školu s poměrně rozsáhlou zkušeností, tj. s velkou cirkulací žáků z celého světa, jako inkluze se k tomu nepřistupovalo, byl to spíše standard.
|
| Žžena | 83005 |
|
25.2.2018 13:14:12
Si myslím, že to dost záleží na státě a na druhu zařízení (školka jednoduchá lokální versus mezinárodní soukromá atd).
Známí ve školce pro děti inkluzi neněli, neb v tom státě takový věci asi vůbec nemaj. Děti po dvou letech plynně hovoří místním jazykem (narozdíl od rodičů). |
| Kat | 121378 |
|
25.2.2018 13:08:27
Ahoj, jen zvědavost. Zrovna ležím v nějakých materiálech pro inkluzi dětí s odlišným mateřským jazykem. A zajímá mne, jestli děti z ČR, SR jsou v zahraniční přijímány a uváděny do kolektivu v rámci inkluzivního programu. Nebo prostě zapadnou do tlupy a ono se to utřepe ve stylu "hodit do vody a plavat"?
|
Lidový rok - DubenPraha 4
Ukliďme svět, ukliďme Česko - jaro 2018Praha 4
Malí fotografové: Tajemný portrétOlomouc
Haló JácíčkuKladno
Konstelace - seminářPraha 8 Další akce nalezte zde
Velikonoční kynutý koláč ala volské oko
Perníkový beránek Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.