Článek mi připadá fajn, výstižně shrnuje notoricky známá pravidla, která všichni známe, ale málokdo je dodržuje - vše podstatné obsahuje jak článek, tak diskuse pod ním. Jediné, co mě překvapilo byly tyto 2 body: cituji z článku:
"Platí jednoduchá dvě pravidla: Rozumím rovná se umím, stačí přečíst, utřídit, procvičit.
Nerozumím rovná se učím se, bifluji zpaměti, „plavu“, hledám pomoc."
S první větou nesouhlasím, možná byla myšlena jinak. Upravila bych ji: "rozumím - první krok na cestě k umím."
V matematice, fyzice, chemii, jazycích, (minimálně,možná i v jiných předmětech) to nestačí. Vždy mě "pobaví", když mi někdo řekne - ale já se na tu čtvrtletní písemku učil, proč mám zase 5? Včera jsem se na to kouknul a všemu jsem rozuměl (matematika). Za rozumím musí následovat několik příkladů vlastní rukou napsaných a vypočítaných - klidně i těch, které se už jednou ve škole počítaly - aspoň budete doma větět jak na to, když to nepůjde. Dobré je i vymýšlení vlastních příkladů - a následné řešení. A vůbec nejlepší je, když třeba tomu, kdo nebyl ve škole, vysvětluje chytrý a znalý (matematiky) spolužák - používají stejný jazyk, nějak jim to líp docvakne. (to už je v článku).
Předchozí