nordico, ja skandinávský model neznám, ale znám českou školní mládež a mohu zodpovědně říct, že odpovídá přesně tvému popisu, přičemž to jsou drtivou většinou děti, s nimiž jejich matky byly doma minimálně do tří let a často ještě déle, běžně do čtyř.
Jeslemi tenhle problém zaviněný nebude, protože stejné je to i v USA a v západní Evropě....
Osobně nechápu, jak EU vydumala kolik procent kojenců či batolat má být tam či onde a co mají mezitím dělat jejich matky, připadá mi to dost hloupé a mírně totalitní. Na druhou stranu bych jesle neostouzela, jsou dávno jiné než dřív a umím si představit, že pro hodně rodin by byly dobrým řešením, aniž by tam hned matky odkládaly tříměsíční kojence.
Dost dvouletých dětí je na tom tak, že např. čtyři hodiny denně v jeslích jsou pro ně přínosná aktivita.
Znám dost dětí, které nebyly nikdy nikde přes noc samy bez maminky ještě v šesté třídě a tím pádem nemohou jet např. na školní výlet. Jejich matkám to nepřipadá nedobré.. Je to prostě věc názoru a toho, že lidé mají různé povahy a potřeby.
Předchozí