Myslim, ze rozhodnuti, zda by dite melo predcasne nastoupit do skoly je na rodicich, a ze je to velmi individualni zalezitost. Ja se ovsem domnivam, ze je to vetsinou na skodu. Nevim, proc by mel byt pro dite problem, kdyz bude maturovat ve dvaceti. Po pravde receno vubec nechapu, co by dite melo ztratit tim, ze pujde do skoly v necelych sedmi letech. Nekteri rodice ve svem potomkovi tusi genia jakmile rozezna par pismenek, ale neuvedomuji si, ze skola je predevsim o tom, ze dite musi ctyri az pet hodin vydrzet sedet a soustredit se (ano, samozrejme, prestavky, ale myslite, ze si drobek behem peti minut dokaze odpocinout?) Moje matka je ucitelka na druhem stupni ZS a tvrdi, ze u naproste vetsiny deti, ktere byly predcasne prijaty do skoly, se projevi casem problemy - ne hned v prvni nebo druhe tride, ale az o nekolik let pozdeji. Ony ty deti jsou totiz nejen v prvni tride o rok mladsi, ale i v seste, osme, dvanacte. Muj syn mluvi v sesti letech plynule tremi jazyky, popovida si s vami o obou svetovych valkach, francouzke revoluci, o moreplavcich, konstrukci lodi a letadel atd. ale - co je v prvni tride velice dulezite - neumi poradne vymalovavat, vystrihovat a kreslit - je zkratka pozadu motoricky. Kdybych ho dala do skoly predcasne, jedine by tim trpel, protoze by za spoluzaky zaostaval (i kdyz v tak "primitivnich" vecech), i kdyz je vedomostne o nekolik let vpredu. Myslim, ze takove rozhodnuti je treba prepeclive zvazit, a rodice by pri rozhodovani meli svou ctizadost nechat stranou.
Předchozí