Nechápu řeči o zkracování dětství. Co má dítě z dětství, když tráví od osmi do tří čas ve školce (když jsou rodiče zaměstnaní) kde se nudí. Moje dcera k tomu říkala:" jsou tam malé děti a vedou takové dětské řeči, nebaví mě to už v devět ráno." Pokud má sourozence, nelze se celé odpoledne věnovat jen rozvíjení jeho zájmů. Z vlastní zkušenosti vím, že dcera úplně rozkvetla, když nastoupila do školy. O rok dřív. Tyto děti uvažují jinak než je obvyklé a těžce nesou, když nemají přiměřenou zátěž. A školní povinnosti? Jaké? Dítě, které je v pěti letech prokazatelně zralé pro školu opravdu nemá problémy s úkoly, učením atd. Nikdy jsme se s dětmi neučili, úkoly mají hotové během chvilky. Škola je nastavená tak, aby ji přiměřeně zvládlo průměrné dítě. To, které čte, píše a počítá ve čtyřech letech je nevytížené, i když nastoupí o rok dřív. Je mi spíš líto dětí s neodůvodněným odkladem. V deváté třídě jim je 16. Pořád jsou na základní škole, je s nimi zacházeno jako s dětmi. Já v té době byla ve třeťáku, profesoři nám vykali a chovali se k nám jako k dospělým. Nedovedu si představit, být v tu dobu na základce. Chápu odklad v případě nemoci, postižení atd.
Předchozí