... něco na tom podlě mě přesto je.
Nevím jak Vy, ale já každopádně znám v našem okolí také děti, u kterých mám dojem, že dávno měly být ve škole, jsou přerostlé a chovají se dost "klackovitě", shodou okolností vím že mají takové ty rodiče co se moc nestarají - a nějak jim prošel odklad (nevím jak).
Obecně mi přijde že odklady se v ČR dávají moc časo, takřka "inflačně". Přitom to tak původně nebylo myšleno! (Měl to být nástroj pro "extrémní případy", kdy by dítě prokazatelně resp. s nějvyšší pravěpodobností bylo školou přetížené.)
Jinde se musí procházet poměrně náročnými zkouškami, aby žádosti o odklad bylo vyhověno. Ale tady mám dojem, že se to s odklady prostě přehání...
Jasně že děti narozené v létě nebo se specifickými problémy mají tu možnost mít - ale pak je celkem jasná indikace a psycholog či lékař odklad doporučí - ale aby dítě z poněkud chabých důvodů šlo do školy až v 7 a půl letech?!?
Myslím si, že také školy se asi musí ještě víc zaměřit na skutečnost, že děti jsou prostě RŮZNÉ - at už tak či onak. Někdo je "napřed", někdo zas "pozadu", a ještě jak kdo a jak v čem... - a tomu musí být přístup školy při vyuce holt přizpůsobený, alespoň do jisté míry. Musí umět se všemi pracovat, protože taková je prostě skutečnost.
Předchozí