Mám podobnou zkušenost. Syn chodil mezi pátým a šestým rokem do anglické školky v zahraničí (tam byl vlastně "opožděný",nástup do školy je tam v 5ti letech, ale protože nehovořil, nečetl, nepsal anglicky, měl vlastně "odklad"). Během toho roku se číst a částečně psát anglicky naučil. Po návratu do Čech se v první třídě velice nudil, přestože mu paní učitelka dávala zcela individuální úkoly ( rozhodně nečetl ze slabikáře). Nakonec jednu třídu přeskočil, hlavně díky velmi vstřícnému postoji školy, pedagogů i pedagogicko-psychologické poradny.
Nyní mám dceru, které bude v září pět. Moc se těší do školy, k svátku si přeje školní brašnu, neumím si představit, že by nastoupila až za více než dva roky. Jenže okolí nástup do školy v 5ti letech a jedenácti měsících hodnotí velmi negativně. Došlo to tak daleko, že manžel uvažuje o opětovné cestě do zahraničí, jen proto, aby dcera nastoupila do školy příští rok. Nechápu, proč jinde zvládají děti školu od 5ti let bez problémů a tady většina dětí jde do školy až v sedmi. Přece nejsme národ hlupáků. Nebude spíš chyba v našem vzdělávacím systému nebo v učitelích? Dcera je pro školu prý moc hravá. A to mi řekne učitel v zemi, která světu dala Komenského i s jeho "Škola hrou".
Předchozí