Miso, myslim, ze Y. uci jakekoli deti, kdyz maji zaplaceno. Otazka je co je uci, kdo a jak. Delka hodiny ani to jestli v ni vystupuji pimprlata neni rozhodujici. Ve skutecnosti to ovsem nemusi byt takova hanebnost, jak to takhle napsane vypada, protoze vlohy k hudbe ma v sobe temer kazdy, vcetne tech, co jsou presvedceni, ze tzv. nemaji hudebni sluch. Vnimat hudbu a rozumet ji plus hrat na nastroj je neco, co se muze naucit kazdy, kdo o to stoji a klidne muze zacit v duchodu, je to zalezitost motivace, jako temer vsechno.
Osobne si myslim, ze tribeni hudebnosti a vychova ke kritickemu posluchacstvi patri ke vzdelani stejne jako vytvarna vychova, dramaticka vychova atd.. Tohle by melo existovat ve skole jako soucast osnov a melo by to byt dostupne pro vsechny deti, stejne snadno jako maji ve skole micudy a branky na fotbal (a ostatni roztodivne sporty) a pocitacove ucebny.
Je to zvlastni, kolik usili venuje nas vzdelavaci system telesne zdatnosti, mechanicke pameti a myslenkovemu drilu, zatimco po strance kritickeho mysleni, citove vychovy a vubec tribeni dusevniho zivota nechava deti v lepsim pripade jen krnet, v horsim je rovnou mrzaci.
Předchozí