Ahoj Xantipo,
my to máme teď spočítané tak, že musíme vyjít v určitou dobu, abychom dorazili včas a zároveň abychom nemuseli nikde čekat. Například vyrazit ráno o 20 minut dřív = všechny děti musí o 20 minut dřív vstávat, a to teď vstáváme chvilku po 6. Přičemž se snažíme, aby kluci chodili spát natolik včas, aby se ráno v danou hodinu budili sami = vyspaní. "Nedotažený" prostřední syn je naprostá katastrofa (ani nemusí být nedospalý, stačí, když se vzbudí třeba o 2 minuty dřív, než by potřeboval....) Navíc představa, že před školou se všemi třemi ještě čekáme, až otevřou, taky nic moc. Zas tak zábavné to tam není
V zákrytu mám ještě variantu auto, kdyby se něco "sesulo", ale zatím ji mám opravdu jako záložní, protože kluci by se na ni rychle naučili
Tuhle situaci uvádím jako příklad za ty, kdy prostě jsem tlačená vnějšími okolnostmi a nemůžu používat dlouhé domluvy, dohadování, nabízení x variant, pevné objetí, stání v koutě a dumání o následcích a nápravách apod.
Celým svým příspěvkem chci říct, že jsem velmi rozpačitá z bezvýhradného prosazování výchovy bez plácnutí. Samozřejmě se nikdo z nás nebaví o tom, že někdo tluče denně děti hlava nehlava. Prostě na některé dítě platí to a na jiné ono. Snažím se plácnutí vyhýbat a přiznávám bez obalu, že jsou situace, kdy si jsem vědoma toho, že jsem "vyjela", že jsem mohla věc zkusit řešit jinak. Ale jsou i situace, kdy opravdu NEVÍM, jak jinak bych mohla syna usměrnit. Myslím, že většina lidí před námi byla vychována s tím, že občas nějaké to plácnutí "přiletělo" a nedomnívám se, že to u tolika z nich mělo/má tak fatální následky. Prostě, mi občas přijde, že se ženeme z extrému do extrému, že zas jednou vyléváme s vaničkou i dítě. A opravdu mi většina argumentů nepřijde až tak nesporná. Např. srovnání výchovného plácnutí s tím, že by manžel uhodil manželku kvůli neumytému nádobí..... No, to je opravdu na hlavu postavené. Okrajově jsem se setkala i s Konceptem kontinua a RaR. Z obou jsem poněkud rozpačitá. Např. mě zaujalo, když jsem v rozhlase slyšela pořad o Konceptu kontinua a životě a výchově u indiánského kmene, že jsem pak za nějakou dobu slyšela cestopisný rozhovor o podobném kmeni a tam se ovšem uvádělo, že dětská úmrtnost u tohoto kmene je 30%! A nějak mi připadlo na mysli, jestli v tom prvním rozhovoru nebylo řečeno jen A a nechybělo B. Protože až oboje dohromady mi vytvořilo pochopitelný, reálný celek.
Každopádně zdravím a přeju hezký večer