| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat názor k článku Každé dítě je jedinečné

Nevím jak u ostatních dětí, nejsem odborník, ale myslím, že asi ta rychlost ve vývoji o něčem svědčí, nebo má nějaký důvod. Navíc, syn byl větší dítě, nejen hmotností, ale i výškou. Kdoví, proč to příroda zařídila zrovna tak...
Moje máma je taky přecvičovaný levák. Já mám kříženou laterilitu (odborníci prominou, snad se to tak píše :-) )tj. motoricky jsem pravák, ale senzoricky, tedy v hlavě, levák. Syn tohle zdědil po mě. A k tomu ta výška po tátovi... Jinak, od cca 3 - 4 let četl nápisy na tramvajích, ale ne slova, spíš poznal A, O, M jako máma...ale možná to bral jako obrázky, kočička, domeček, A, pejsek, M...psal se sklonem písma doleva, doteď to jde touhle stranou, ale tak píše i moje máma a můj manžel má podobné, stojací písmo. V 1. třídě bylo čtení horror, jednotlivá písmena OK, ale spojit to ve slova chvíli trvalo. Na konci roku byl ve čtení mezi nejlepšími ze třídy, jen jsme se fakt hoooodně nadřeli, dá se to zvládnout. Rýsování nebo malování mu dělá ale problém doteď (já chodila jako dítě do LŠU, moje máma skvěle maluje, tak s čím to souvisí netuším). Dle pedag. psych. poradny to tak prostě je, neudrží pozornost, de o velmi mírnou formu LMD. Všechny "předpovědi" a odhady MUDr. z poradny perfektně seděly, radila nám se srovnat s tím vším, neulevovat, spíš v tom, kde je slabý, trochu víc zabrat, ale nelámat to přes koleno. Kluk sám se s tím musí naučit žít, ne se na to vymlouvat. A funguje to. Těžko říct, jak ostatní děti, na koho co funguje, ale u nás to bylo prostě takhle. Abstraktní myšlení v 7 letech bylo na 5 let, ale sociální inteligence na úrovni 13. Velké výkyvy ned a pod půměr. Snad si uděláte obrázek, ale nesrovnávejte :-)
Přeji hezký den.
Petra

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: NeregistrovanýRegistrovaný
Jméno: (třeba :Lenka Nová, tři dospívající dcery)

E-mail (nepovinné)