... s hračkami, kde se pořád ještě - podle mě umělě - rozdělují hračky podle "gender"/pohlaví, vyloženě jsou tam dvě různobarevné zóny.
Takový gebderový apartheid...
TO mi přijde absurdní!!! Místo aby si děti mohly prostě vybírat podle toho co se jim líbí, co je baví, co rozvíjí jejich zájem, fantazii, talent... - tak se jejich přístup k hračkám takhle komplikuje a umělě "kanalizuje". Odmalička se tak učí, že někkteré hračky nejsou pro ně... Ale proč?
Vždyť děti svu hrou imitují reálný život a/nebo si vytvářejí pohádkový svět a měly by mít možnost co nejšíršého záběru! Ať si vyzkouší všechny činnosti od "vaření", péče o panenku, plyšáky, přes ježdění s autíčky, stavění s lega, malování, až po hru na hasiče či policajty (jen tak namátkou)...
!
V životě se jim to bude jen hodit!
Myslím že by všechny děti měly mít možnost hrát si se vším (snad jen s výhradou, aby šlo o jakžtakž kvalitní hračky, tedy žádné zbraně, různé šunty... apod.) a nikdo ať jim neříká, co je prý "klučíčí" a co prý "holčičí" hračka!
Na to co je (momentálně) zajímá přijdou přece samy. Když se tomu nechá volný průběh, mohou děti získat mnohem větší rozhled, obzory...
Všimla jsem si že třeba moji kluci někdy u nějaké věci zaváhají a řeknou "To je ale pro holky!" Od nás doma to nemají, my nic takového neříkáme, tak to nejspíš říká někdo ve školce... Přijde mi t škoda. Já na to vždy odpovím, že je to úplně jedno, když je ta věc zajímavá - a že takhle přemýšleli lidé dřív a některým to bohužel zůstalo...
Opravudu si myslím, že je "1OO let za opicema" takto dělit hračky ještě v 3.tisíciletí!
Dělila bych je jen zhruba podle věkoých skupin a podle oblasti/zaměření, + hlídala kvalitu, toť vše.