... mi nejde do hlavy, zda valná většina romských dětí pobývala do 3 let v kojeneckém ústavu? To je přece nesmysl. Myslím, že hodně velké procento romských dětí žije se svými biologickými rodiči. A naopak - bílé děti nebývají v kojeneckých ústavech? Nechápu proč to dělení v tomto článku. Myslím, že problém je ten, že romské děti, byť srovnatelně inteligentní, jsou prostě hůře vzdělavatelné tak nějak od přírody a nemyslím to nyní notabene nějak špatně. Tu nálepku "jinakosti" si s sebou prostě ponesou i romské děti z běžných rodin. Chodila jsem do třídy s romskými dětmi z na naše poměry spořádaných rodin a přesto měly velké problémy s výukou. Co s tím, netuším, nejsem pedagog. Jak ale chcete dosáhnout, aby se v romských rodinách, či v sociálně slabých rodinách dětem rodiče věnovali, kontrolovali jejich školní přípravu, když sami rodiče jsou mnohdy lidé se základním vzděláním a vzdělání jako takové pro ně není prioritou? Myslím, že každý hold asi dobrý student být nemůže, byť je to sebevíc smutné. Nemyslím si, že je v kompetenci běžné učitelny prvního stupně věnovat se nad rámec více těm hůře vzdělatelným dětem, než těm většinovým.
Předchozí