Zrovna jsem se na to ptala na jednom německém foru, kam také chodím. Také mám nějaké info, protože máme v rodině učitelku, která v německém školství pracuje...
Jednotlivé postupy při plnění integrace se liší v různých spolkovýc zemí, ale celkově jde o to, aby v těch tzv. zvláštnch či podpůrných školách (Förderschulen) zůstalo co nejméně dětí a co nejjvíce se jich integrovalo do normálních škol. To se děje prostřednictvím integr. tříd, kde jsou mezi "normálními" dětmi i děti s handicapem. Pracuje tam s nimi speciální pedagog/asistent. Ten ae není ve třídě pořád, má jich na starosti víc. Jsou prý děti, pro které je to fajn a naopak děti, které to i přesto nezvládnou a potřebovaly by spíš tu "svoji" zvláštní školu. Problém je také v tom, když jsou navíc ve třídě děti s nápadnýn chováním (podobné třeba zdejším romslým dětem). Pak je to v podstate jako tady. Ale přece jen se ta integrace asi bere poněkud víc koncepepčně, aspoń mám ten dojem (?).
I když jedna účastnice diskuse tam psala, že u ních zrušili jednu speciální školy pro děti s jazykovými/řečovými problémy a ti učotelé ted jezdí po celém okrese a obstarívají své "ovečky", které jsou teď roztroušené po normálních školách v okolí. Tak nevím, to mi také přijde nepřílíš šťastné řešení. Myslím že ta péče pak moc intenzivní být nemůže - ale hlavně že se zrušila zvláštní škola a děti chod do "normální". Těžko říct, je to složoté téma...