Mám pocit, že jedna mluvíme o koze a druhá o voze. Jde o to, aby ty děti, které jsou schopné zvládnout základní školu neskončily zbytečně v praktických. Nic víc a nic míň,
A co se Romů týče, to je na dlouhou debatu, ale v souvilosti s článkem jde o to, že děti z rodin, které o to stojí, by měly dostat šanci. Co mám na mysli? Modelový případ: rodiče nemají téměř žádné vzdělání a díky prostředí kde vyrůstali netuší jak s dítětem pracovat, aby bylo připravené na školu a jak mu pomáhat se školní přípravou. Mimochodem to se nemusí týkat jen Romů. A přitom jsou to současně rodiče, kteří si uvědomují, že vzdělání je pro jejich dítě důležité. Právě tady je potřeba pomoci. Ty nejnadanější děti to nakonec možná zvládnou. Jenže k dosažení slušných školních výsledků průměrné a hlavně lehce podprůměrné dítě potřebuje alespoň trochu vést a pomáhat s učením. A pokud rodina chce, ale neumí to? Tady je potřeba pomoci.
Jo ideální by bylo pomoci i dětem, kde o to rodina nestojí, ale tam to je asi opravdu hodně těžké.
Upozorňuji, že stále hovořím o o dětech v rámci "normy", normálně vzdělatelně.
Jinak souhlas s tím, že integrace za každou cenu nepomůže vlasně nikomu. To ale neznamená a priory zavrhovat integraci vůbec. Jde o to integrovat tak, aby to mělo smysl a neudělalo víc škody než užitku. Jednoduché to není..
Předchozí