Souhlasím, že děti, kterým jsou rodiče ochotni se věnovat jsou integrovatelné téměř za všech okolností. Jenže část rodičů se dětem z různých důvodů nevěnuje a pokud má takové dítě ještě nějaký problém navíc, stává se pro běžnou třídu přítěží. Na druhou stranu naše školství je dlohodobě kritizováno, za nerovný přístup ke vzdělání (děti nevzdělaných rodičů mají ztížený přístup ke vzdělání). Pokud bychom toto chtěli odstranit, museli by všechny děti mít možnost naučit se vše ve škole a domácí úkoly by měly být zvladatelné bez pomoci dospělého. Jenže to by znamenalo max.15 žáků ve třídě, 1-3 asistenti učitele v každé třídě, dostatek pomůcek, dostatek motivovaných učitelů (slušně zaplacených, společností ceněných). Celé naše školství je tak trochu "domo robo". V této situaci se kloním na stranu co největší separace žáků do různých typů škol, aby se šance na slušné vzdělání dostalo alespoň někomu.
Předchozí