V praktické škole končila hodně dětí, které byly problémové chováním, ale normální základku by zvládly. proč se ale měl učitel zabývat jedním rošťákem, na kterého nic neplatilo, lítal po třídě jako zběsilý, skákal po lavicích. Pár pohlavků mu dát neměl, když si vyřve hlasivky, pak jen svoje. Že by to měl kompenzované? Kým a čím? Maximálně po několika letech opustil školství a měl problémy s nervy a stím, co bude dál dělat. Tak se škola v tichosti obrátila na ped.-psych. poradnu a dítko bylo přeřazeno do školy praktické. Ano, mělo na školu normální, ale proč se s ním peklovat, když rozvrátilo vyučování v normální třídě?
Já měla takových děcek ve třídě víc. Bez ohledu na nějaké zásady a na nějaké osnovy šly mezi vyučováním na hoďku až dvě ven, já mezi ně hodila mičudu a oni se totálně uštvali (měla jsem kliku, že to byli samí kluci). Pak se s nimi dalo další 4 hoďky pracovat, protože oni ani nemohli stát na nohou. Když jich byl lichý počet, lítala jsem po hřišti s nimi. V té době jsem měla báječnou fyzičku, takové dvě hoďky rychlého fotbalu dají zabrat. Když jsem odcházela ze školství, recept jsem nikomu neříkala. Moje děcka byla stejně zanedlouho přeřazena do jiného zařízení, on se v té speciálce s nima nikdo nechtěl zlobit.
Předchozí