... jestli to není takové úsporné opatření pod "politicky korektní" rouškou...?
Protože já si nemůžu pomoct - ať to otáčím jak chci, vždy mi vyjde, že v novém modelu mají ty děti se zvláštními potřebami méně individuální péče než předtím ve "své" zvláštní škole. A přitom, když to mají zvládnout ve škole normální, potřebovaly by péči spíše větší!
Ano, také se mi nelíbí, že zvláštní škola má punc něčeho podřadného a ty děti nemají dobré perspektivy. Ale kdyby byly propustnější a děti by mohly při dobrém výkonu přejít na normální ZŠ...?
Pro opravdovou integraci, pokud by se tato cesta zvolila jako koncept, by se ale nesměly zvláštní školy rušit, nýbrž by se (včetně všech učitelů, pomůcek, prostor atd.) musely spojit s těmi normálními, aby vznikla jakási jednotná škola "pro všechny"! Tam by ti bývalí učitelé z praktickcýh škol se v rámci normálniho vyučování indiiduálne věnovali těm žákům, kteří to potřebují (ať už ze zdravotních či sociálních důvodů apod.), fungovali by vlastně jako asistenti.
No ale to nějak nevidím reálně, vyžadovalo by to nemalé finance, vůli k zásadní změně atd.