Veroniko, je vidět, že jsi na peďáku nebyla. Speciální pedagogika je samostatný obor, který se studuje 5 let. Jeho absolventi jsou logopedi, učí ve spec.třídách - pro slabozraké, hluché, v praktických školách, prostě všude, kde jsou "jiné" děti. Ne horší nebo lepší, ale jiné, které mají problém s většinovou školou.
Ostatní učitelé studují učitelství svého oboru. Možná je to dnes jiné, ale já končila cca před 20ti lety a za celé studium jsem se nedozvěděla o nějakých dys- poruchách a o mnohém dalším. Obávám se, že ve školách učitelky mé generace převažují a jsou na tom stejně...
Nevím, kde jsi vzal informaci, že dříve to učitelé zvládali. Možná někde, výjímečně nějaký Ámos byl žil, ale většina těch dětí, které nestačily, se odlifrovala do pomocných, zvlášních, dnes praktických škol. Jak moc je to správné a oprávněné, to nevím. Ale vím, že když se budou děti z praktických škol integrovat do ZŠ v současném stavu (tedy 30 dětí na 1 učitelku, žádní asistenti,...), tak to nikomu nic nepřinese.