Na tenhle problém jsem upozorňovala až na miniterstvu už před léty. Nic se nestalo a nestane.
Stejné potíže, jako mají děti slabé, mají děti nadprůměrné, které nutíme chodit s dětmi normálními. Kdo neviděl, neuvěří. Když podpoříte vznik školy, která by se věnovala dětem nadprůměrně inteligentním, nařkne vás pár rodičů, že "vychováváte elity"? Co ale potřebuje tento stát? Maximální péči mentálně zaostalým nebo by se mohl taky věnovat těm nadprůměrným?
Když jsem byla ve speciální škole, doslova jsem těm dětem záviděla. Ony měly 1 učitele na 16 dětí ve třídě, děti nadprůměrné byly zařazeny ve škole, kde bylo taky 35 dětí. Dejte dětem nadprůměrným 1 učitele an 16 dětí a umožněte jim rozvoj! Uvidíte, co dokážou!!
Tím nechci říct, že mám něco proti dětem s různými dys... Každý má mít šanci. Ale proč ji nedáváme taky těm nadprůměrným? Copak by se nám to nevrátilo??
PS: byli u nás ve škole na exkurzi Japonci. Oni specální školy v našem slova smyslu nemají, oni děti mentálně zaostalé nevzdělávají. Ale snaží se o maximální vzdělání dětí nadprůměrných (ale zase na ně kladou až moc vysoké požadavky).
Předchozí