Školy na "papírové" děti dostávají nevelký příplatek k normativu, ale jedna dvě hodiny týdně by se tam měly vejít. Navíc záleží na spolupráci školy s PPP "co tam najdou", čili jaké peníze budou mít.
Problém je s tím, že k tomu aby ty děti byly papírové musí s nimi rodiče do PPP. Zde by pomohlo povinné základní pedagogicko-psychologické vyšetření přímo ve škole, něco formou, zajděte tam a tam, nebo to zařídíme sami ve škole. To ale opět musí být v zákoně, jinak to rodiče mohou zablokovat.
Navíc pro školu musí být papír z PPP, nestačí třeba od lékaře nebo klinického psychologa, psychiatra apod. Což je zase otrava pro rodiče problémáčků navíc a přitom by sama škola mohla zajistit tento někdy jen "překlad". Např.: má ochrnutou ruku --> individuál psaní atd.
Vůbec, práce PPP by se asi měla více přenést do školy. Kvůli času, kvůli rodičům, kvůli učitelům apod. V rámci liberalizace by ale měla být zachována možnost jít jinam - jiná PPP, soukromé pracoviště třeba PPPP, a přinést si papíry... Mohlo by to vypadat tak, že škola vyzve rodiče na vyšetření a nabídne jim ho u spolupracujícího p.psychologa v době navazující na výuku apod. A kontakt na něj (kvůli možnosti sdělit rodičovské poznatky i telefonem.
Předchozí