Myslím, že to má meze, ale syna (LMD, ADDH, dys*, ale vcelku nadpoměry ukázněný a inteligentní) dotáhl hodně chytrý spolužák, kamarád mezi první pětinu třídy.
Integrace je o individualizaci. Můžete mít třídu ze šedého průměru, slabé děti jsou odsunuty a nejchytřejší utekly do jiných/soukromých škol.
A nebo třídu velmi pestrou. Příklad u nás. 3 děti cizinci z Evropy a Ruska slušně postavených rodičů, většinou velmi inteligentní, ale díky jiné kultuře (rodiče ve věrchušce) jedno se značně problémovým chováním. Pár dětí ze školy pro nadané, kterou nepřímo Buzková rozbila... Jeden v první třídě četl ve 4 jazycích, počítáme-li i slovenštinu. Několik dětí vícejazyčných a migrujících mezi oběma státy (čili dva odlišné školské systémy, třeba USA, SRN apod.) A z jiné strany: dva tři LMĎáci. Číňani pro něž je škola v ČR částečně jen povinností, mají svojí čínskou "školu", rodiče nerozumí a kývou a neumějí třeba ani anglicky. Děti matek, které hledají partnera. Děti matek, nemající bydlení na dobu neurčitou, čili stěhující se 1x-2x za rok (majitelé lákají na relativně nízký nájem, který při obnově smlouvy vyšroubují). Děti "akčních" matek, které jsou schopny se v sezóně v květnu sebrat a jet pracovat k moři a vrátit se koncem října, podobně děti manažerů a specialistů, které prostě dnes jsou v Praze, zítra v Dubaji. Asthmatici, alergici, vegetariáni, krshňáci, ....
Zde se s frontální výukou moc neuspěje a prostě musíte dát program všem, lepším i horším, trochu jako v malotřídce. To geniální dítě může studovat anglickou encyklopedii a připravit si 5 minut povídání, zatímco pro slabší byly oddělené hodiny nápravy někdy během, někdy před/po vyučování. Hodí se k tomu třeba i skutečnost, že v rozvrhu jídelny nenavazuje oběd hned na poslední hodinu. Apod.
Potíž je zřejmě s "plněním osnov", to ale škola neměla jako absolutní prioritu.
Předchozí