když teď nad tím přemýšlím, tak u nás ve zvl. škole jsou děti s down. syndromem, je jich tam poměrně dost, jsou ale až na druhém stupni a jsou v jiném "oddělení" než klasické děti ve zvl. šk. Takže tam dochází k rozdělení. Teď jak jste to napsala mě dochází...kde jsou prvostupňový downíci? Buď zrovna žádní nejsou nebo jsou integ. v normálních školách a na 2. stupni už to nejde tak přecházejí. ...ale jinak, naše dítě není down. , je to dítě postižené mentálně jinak a také se stává samo obětí šikany. A to právě proto, že s ním chodí děti sociálně velmi dobře zralé, co mají za problém nevím, na pohled vypadají ok, což samožřejmě nic neznamená, jsou to děti většinou tmavší a velmi dobří manipulátoři...právě proto bych velmi uvítala rozdělení do tříd nebo snad lépe ještě škol podle toho , jestli je dítě postižené nebo "jen" nevychovatelné, nebo na něj rodiče nemají čas a pod. Aby se prostě oddělili postižení od nevychovanců. Protože v praxi to tak není, je to mix a nese to spoustu problémů.
Předchozí