To je věc politického rozhodnutí, jakým směrem se má ubírat školství.
Buď se dohodneme, že chceme investovat co nejméně peněz - zrušíme speciální školy, ve třídách po 30ti dětech bude mix problémových, průměrných, nadaných děti. Problémoví budou propadat, snaživí průměrní budou mít jedničky, stejně jako nadaní. Učitel v takové třídě mnoho nezmůže, takže stačí nějaké minimální vzdělání a minimální plat. Rodiče, kteří o vzdělávání dětí stojí, si děti budou vzdělávat ve volném čase.
Nebo se dohodneme, že chceme co nejkvalitnější školství, i za cenu toho, že budeme bez dálnic, Sazka Areny apod. Potom je vhodné mít co nejvíce typů škol (i školek), s menším počtem žáků na učitele. A s možností přestupů mezi jednotlivými školami. A učitele motivovat společenským uznáním a platem.
Co se týká praktických škol, asi by v takovém systému bylo nejlepší jejich rozdělení na školy pro děti se zdravotními problémy a pro děti sociokulturně znevýhodněné.
Předchozí