Asi záleží na tom, jak si to která škola zařídí. Znám školu, kde také dělí děti- už u zápisu. Děti dostanou průkazku a prochází řadou úkolu formou pohádkového světa. Za splněný úkol dostanou jedno,dvě nebo tři razítka. Učitelka si potom v klidu razítka sečte, proberou, co u kterého dítěte zaznamenaly za zvláštnosti, přihlédnou k hodnocení školky a rozdělí děti do tříd. Rodiče ani děti netuší, že jsou děti takto rozdělené (nebo možná rodiče tuší, ale řekla bych, že nejsou tak blbí,aby to ventilovali před dětma). Silnější třída probere dané učivo a má možnost danou látku rozšiřovat i nepovinným učivem, slabší třída se soustředí na to, aby děti zvládly zákl. učivo. Děti s poruchou učení se dávají do obou tříd....podle schopností. Jsou děti, které mají SPU, ale jsou inteligentní a jejich porucha pro ně třeba znamená jen to, že "škrábou", ovšem třeba násobilku ovládají už v 1. třídě. Pokud má dítě nízké IQ a k tomu SPU a navíc špatné rodinné zázemí, tak opravdu často nejlepší variantou je praktická škola.
Takže v tom dělení tříd je to o přístupu....když jim tam nikdo nepůjde říct, že jsou blbci, tak se tak ani nebudou cítit.....
Předchozí