M\slím, že se debata posunula někam jinam. Na speciální školu nepatří děti pomalejší, průměrné nebo slabě podprůměrné, pokid tedy mají dobré zázemí. Myslím že vyjádření, že výuku zpomalují a ty nejlepší pak mají nedostatky u přijímaček na gymnázium, není tak úplně akceptovatelné. Na gymnázium patří nadprůměrné děti, a pokud jsou požadavky pro přijetí náročné, není povinností škooly v rámci běžné výuky tyto děti připravit. Ještě si dovedu představit, že učitel zadává náročnější úlohy, ale nemůžeme chtít, aby ty průměrné děti byly přetěžovány, protože ty nadprůměrné chtějí na gymnázium. Chodila jsem do třídy na prvním stupni se čtyřkaři, při vyučování jsem si hrála s panenkami, proplouvala se samými jedničkami bez sebemenší přípravy. Na osmileté gymnázium jsem se ale také dostala bez sebemenší přípravy, dokonce jsem byla z přihlášených 120 mezi prvními. Aby vaše požadavky neznevýhodňovaly ty průměrné děti, které na základní školu patří.
Předchozí