Barčo, já bych řekla, že chyba není v rodičích jako susu, ale v systému péče, který o tyhle děti je.
V článku se píše, že
"Z výsledků výzkumu vyplývá, že integrované děti se SPU a ADHD celkové klima školní třídy na základní škole neovlivňují negativním způsobem"
Troufnu si tvrdit, že tohle není pravda - byla by s dovětkem, pokud je integrace zvládnutá.
Co vím já - zajdeš do poradny, dostaneš papír, přineseš do školy- dostaneš IVP, potud to snad většinou funguje. Jenže, pokud jsou problémy, kolik psychologů má při současné organizaci práce prostor do školy dojít, poradit, co dál, vnést systém? Kolik dětí, které to nutně potřebují nemá asistenta? Kolik asistentek zkouší s dítětem pracovat jen na základě selského rozumu, ale ne znalostí o ADHD? Na kolik učitelů není vůbec páka, aby integraci přijali a skrytě nepodporovali odchod dítěte?
Kdyby byla kompetentnější péče, bylo by také míň střetů mezi rodiči dětí.
Předchozí