To nemá a já zastávám názor, že v dnešní době by měl být v každé třídě jeden ped. asistent, ne všechny děti pochopí výklad učitele a tak se může pak i věnovat více dětem a ne jednomu konkrétnímu a pak by ta efektivita byla lepší. Každému dítěti nejde vše, někdo je lepší na ČJ a někdo zas na matematiku atd., může si pak vzít třeba 4 děti co jsouna tom nejhůř a vysvětlit jim to třeba trochu jinak. Vím jak musím dceři vše vysvětlovat, ve škole to nepochopí a tak najdu dalších třeba pět způsobů než to pochopí. Mýšlenky ji stále utíkají jinam, ze školy mi zásadně přijde, že nic neví, potřebuje jen poťukání na lavici, aby myslela na to co učitel říká. Chápu, že to neni v silách učitele vše sám zvládnout, ale podle mě by se to školství nebo spíš státu vrátilo. Neznamená asistent, že musí být v každé hodině a tak by mohl při dobře propracovaném rozvrhu působit i ve více třídách. Já i sama navrhovala, že bych toho ped. asistenta dělala dceři já, mám na to vzdělání a bylo mi řečeno ředitelkou, mou spolužačkou a dobrou kamarádkou, že by se to učitelům nelíbilo, že jako rodič bych jim viděla moc pod ruce. Samozřejmě by to bylo bez nějakého platu a prostě to nejde.
Předchozí