Mě zkrátka zajímá, jestli děti, které prošly Montessori školkou a prvním stupněm školy (což přepokládá, že se stejný přístup praktikuje i doma, aspoň se tak domnívám), nezažijí šok při střetu s realitou druhého stupně, středních škol a zaměstnání. Znovu ale upozorňuju, že jsem limitovaná tím, že o montessori pedagogice a výchově (jestli je to správný termín)- nic nevím.
Jinak pokud jde o známky - připadá mi, že je to strašák jen tam, kde je velmi prožívají rodiče a tohle vnímání přenášejí na dítě. Syn třeba ví, že ze špatné známky se haló doma nedělá (je to taky poměrně jednoduché, nosí většinu dobrých), takže většinou ani neví, co v žákajdě má. Neteř chodí do školy, kde se neznámkuje do třetí třídy, a většina rodičů si slovní hodnocení pro sebe i pro děti překládaly do známek. Tak nevím, myslím, že mezi systémem známkovat a neznámkovat moc velký rozdíl není.
Předchozí