Tak např. u mojé ségry bylo naopak neštěstí, že šla na zdravku místo na gympl. Ten jí naši nedoporučili právě z důvodů, že měli obavy o její další studium. Dodnes si myslím, že naši byli trhlí a místo aby jí podporovali v tom, že má na to VŠ vystudovat, tak do ní ryli, jak je s prominutím blbá. Moje ségra byla "blbá" akorát v tom, že neměla matematické nadání a naši z toho udělali pupek světa. Navíc ji porovnávali se mnou, která jsem vystudovala matfyz a ještě dvouoborově.
Po zdrávce mohla jít ségra tak nanejvýš na medinu, kam jednak nechtěla, jednak by zrovna na tuhle školu opravdu neměla (přijímačky fyzika, chemie..). Tak pár let pracovala a když asi v 25 letech zjistila, že to není to pravé ořechové, tak začala komplikovaně studovat při zaměstnání a později při MD ekonomii - nejdřív nějakou nástavbu s maturitou, potom pokračovala na hnojárně. A ve svých 35 letech zkončila s inženýrským titulem tam, kde mohla být ve 23 letech, kdyby bývala šla normálně na gympl.
Já jsem pro gympl všema deseti právě proto, že nechává tu možnost pozdější specializace dítěti otevřenou a nenutí ho to dělat v 15-ti letech závěry o své budoucí profesi.
Předchozí