Eliatt, nechci s tebou polemizovat, ale z vlastní zkušenosti bohužel vím, že pěkná atmosféra ještě nikomu kvalitní vzdělání nezaručila. Pro mne i mého syna je nejlepší atmosféra u nás doma a nejlepší přístup k synovi máme my, jeho rodiče.
Kvalitním pedagogem na prvním a druhém stupni ZŠ se ale necítím, byť mé vzdělání převyšuje vzdělání většiny waldorfských učitelů.
Ani nadšení pro věc často nestačí, bohužel.
Ve všech státech se za waldorfské vzdělání platí nemalé školné. U nás ne. Rodiče jsou proti.
Většinou se jedná o sociálně slabší rodiny s větším množstvím dětí na těchto školách, takže se jim na jednu stranu ani nedivím.
Na straně druhé je třeba říci, že individuální přístup v technicky nevyhovující budově se špatným zázemím, s přeplněnými třídami, absencí odborných učeben a kabinetů, tělocvičny apod., je velmi těžko uskutečnitelný bez peněz.
Ministerstvo školství, potažmo městské úřady, které školy zřizují, waldorfské školy tzv. tiše trpí.
Konkrétně píšu o situaci v Praze Jinonicích, protože tuto školu znám.
Předchozí