Dobry den,
mam dve deti v 1. a 3. tride na waldorfske skole v Ostrave a zatim si na skolu nemuzu stezovat. Nemam pocit, ze by deti ve skole jen tvorili rukama a nic se neucily. Take se s nimi doma pravidelne do skoly pripravujeme. A mam radost z toho, ze to neni vzdycky jen o tom, ted musime udelat tenhle ukol, ale ze take deti sami chodi, ze mi neco prectou nebo at jim napisu priklady na pocitani. Jsou zvidave a do skoly chodi rady.
Take nemam pocit, ze by ve skole ucili nevzdelani nadsenci trpici syndromem vyhoreni. Myslim, ze vsichni ucitele na nasi skole maji odpovidajici vzdelani a konkretne pani ucitelky nasich deti jsou opravdu velmi dobre. Mimochodem neuci deti na vsechno, na odborne predmety, v nichz nejsou dostatecne zbehle, maji deti jine odborne ucitele.
A obecne se mi na teto skole velmi libi vztah ucitelu k zakum, velmi pekne je videt kontrast ve skolni jidelne, ktera je spolecna s klasickou ZS.
Dale si nemyslim, ze by se nevedomost deti opoustejicich waldorfsky vzdelavaci system tolik lisila od nevedomosti studentu opoustejicich bezna gymnazia. Mam nekolik pribuznych a znamych, kteri vyucuji prirodovedne predmety na gymnaziu a na VS a uroven skutecnych znalosti studentu alespon v prirodovenych oborech je strasna.
Samozrejme ve skole neni vse idealni, urcite nevyhovuje kazdemu rodici a zakovi, ale myslim si, ze alespon ta nase ostravska je plnohodnotny ekvivalent a vyznamne obohaceni klasickeho skolskeho systemu.
Jo a vetsina rodin v obou zminovanych tridach ma dve deti, jen obcas se vyskytne i jedinacek nebo nejaka asocialni rodina se ctyrmi detmi, jako je ta nase :)
Předchozí