Já budu reagovat na příspěvek, ve kterém učitelka odmítla dítě aniž by se o něm snažila osobně něco zjistit. Je to samozřejmě špatný přístup, ale pro rodinu je to dle mého dobře. Zřejmě jim to ušetřilo zbytečný stres a zklamání. My jsme měli se synem problémy v montessori školce, jejíž pedagogika je od základu zaměřena na neučitelné děti(alespoň to tak Montessori chtěla). Nám se líbí tento systém, ale syn do ní nezačal chodit kvůli nějaké poruše. Začal v ní špatně, kvůli reakci na očkování. Zřejmě někoho plácnul, nezvládal, když někdo nedodržoval pravidla ( v téhle školce to bylo hlavně o tomhle) atd. Snažili jsme se školce vycházet vstříct zkrácenou dobou, nechali udělat depistáž a v tom byl problém.Paní psycholožka byla velmi milá. Po rozhovoru to vypadalo, že mám dítě, trošku tvrdohlavější, v některých sociálních aspektech pozadu, ale inteligentní. Je jedináček. Ve zprávě byly obecné rady, jak postupovat při problémech a doporučení navštívit Aplu, což jsme si slovně potvrdily, že to není nutné. Zprávu z depistáže jsem v dobré víře předala vychovatelkám. Dlouho jsem nepoznala,že je něco špatně. Kamarády syn měl a těšil se na ně,ve školce najel na plný režim.My jsme navštívili psychologa,psychiatra a u všech prošel bez problémů.Ke všem mám plnou důvěru, jsou to zkušení doktoři s delší praxí.Navíc u něj proběhla úspěšně léčba po očkování.Školka začala tvrdit, že mám odpoledne unavené dítě a bylo by třeba jej brát dříve. Informace nám byli hlavním pedagogem podávány s měsíčními zpožděními. Např. tvrdili, že nemá oční kontakt. Nám po večerech vykládal pohádky s přímým pohledem do obličeje:) Odchytávali si mě různě po chodbách a dělali nátlak na změnu doby. S mužem jsme byli pozváni na jednání, kde po nás chtěli platit asistenta, návštěvu Aply. Byli jsme šikanováni, když jsem si pro něj přišla o 10min později, než byl určený čas pro mě... Druzí rodiče mohli přijít i o 30 min po zavíračce. Syn se začal horšit v chování k dětem. Vychovatelka se prořekla, že děti ví, že je jiný a nemusí se s ním bavit, když nechtějí. Vydrželi jsme do této školky chodit v dobré víře, že je tento systém pro syna ideální. Takto mi to bylo i školkou podáváno. Výsledek byl, že syn situaci nerozuměl a trpěl jí a přišel o kamarády. Já přes rok řešila, zda s ním nic není, celá rodina byla ve stresu a školka si přišla na peníze téměř za nic.My pak dodatečně zjistili,že tyto praktiky použily na další rodiče, jejiž děti jsou nyní v běžné školce bez problémů, stejně jako syn.Se slovy paní ředitelky, rodiče s problémovými dětmi vyhledávají náš systém jsme po roce a půl odešli. Asi všichni vidíte dle dlouhého příspěvku, že mě tato situace dost trápí i po delší době:) Je dobré nestresovat se odmítnutím dítěte školou či školkou s diagnostikovanými či nediagnostikovanými potížemi a raději hledat štěstí někde jinde a první potíže nenechat bez povšimnutí. Může za tím stát samozvaný pedagog bez zkušeností.
Předchozí