Ta kresba obrázku postavy odpovídá vývojové fázi tak, jak ji zná dětská vývojová psychologie. Nejdřív jsou ti tzv. hlavonožci, postupně přibývají detaily, jako tělo, krk, oblečení. U hlavonožců je skoro pravidlem, že dítě namaluje doslova vějíř prstů, není jich tam pět, ale postava by mohla soupeřit s hráběmi. nejde o přesnost, ale o zjištění toho, co je dítě schopno vnímat. Taky to není jediný test.
Pro zajímavost: školní zralost zajímala odborníky už v době Marie Terezie. Tehdy byl test poměrně jednoduchý: před dítě položili na stůl jablko nebo jiný pamlsek a minci. Když si vzalo jablko, nebylo pro školu zralé. Když si vzalo minci, soudilo se, že si uvědomuje hodnotu věcí a fakt, že za minci si může koupit jakoukoli sladkost nebo i něco jiného, co by chtělo, ne tedy jen jeden pamlsek, který je mu předložen. Dítě považovali za schopné přijímat znalosti a vědomosti, a tedy za zralé pro školu.
Předchozí