Dobrý den, jsem učitelka MŠ, pročetla jsem celou diskuzi a jsem docela překvapená z důvodů odkladů a různých praktik. Posouzení školní zralosti, už to tu zaznělo, provádí PPP. Pokud je provádí správně, měl by na to být spoleh, dítě totiž ke zvládnutí čtení a psaní potřebuje vyzrálost některých funkcí, např. zraková diferenciace, fonematický sluch, sluchová percepce, bez toho bude mít potíže a to je , myslím zbytečné, proč by dítě mělo mít horší výsledky a znechutit si školu, protože musí vyvinout neúměrnou námahu a za rok už to bude v pohodě. Ale to by se právě mělo posoudit při vyšetření školní zralosti, řekne vám to však i dobrá učitelka z mš, ta může posoudit i sociální zralost dítěte, je s ním dostatečně dlouhou dobu a dobře ho zná, tam jde zase o to, jestli dítě je schopno dokončit zadaný úkol, jestli udrží pokyny a vykoná je, jestli respektuje pravidla, umí adekvátně komunikovat, chová se ohleduplně k ostatním,...Když mám ve třídě dítě, které se za celý den nepustí mojí sukně, pořád ho utěšuji, potřebuje neustálé ujišťování a podporu při zadaných úkolech, pak bych ho do školy nedoporučila, co bych chuděra dělal mezi 25 dětmi nebo kolik jich tam bude...